Pengenalan Tentang Blog





Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera.

Blog ini akan menerangkan serba sedikit maklumat tentang tarian-tarian yang terdapat di Malaysia yang merangkumi pelbagai bangsa dan etnik seperti tarian Melayu,  tarian Cina, tarian India dan tarian Etnik yang terdapat di Sabah dan Sarawak. Blog ini memberi pencerahan tentang jenis tarian, pengenalan dan langkah-langkah asas atau pergerakan di dalam tarian tersebut.

Semoga artikel-artikel dan maklumat yang ditulis ini akan membantu dan memberi manfaat kepada setiap insan yang ingin mengetahui tentang tarian-tarian yang terdapat di Malaysia. Sekiranya terdapat maklumat yang unik dan menarik mengenai tarian-tarian tersebut, jangan segan untuk komen agar lebih ramai mengetahui maklumat tersebut.

Terus berhubung dan nantikan post baharu tentang seni tarian di Malaysia. 😀


Nota kecil: 

*Setinggi-tinggi penghargaan saya ingin ucapkan kepada rakan karib yang juga merupakan rakan menari saya semasa sekolah dahulu iaitu Zubaidah Binti Mohd Yasin dan Neena Ryenicca Agang kerana telah membantu saya mendapatkan serba sedikit maklumat tentang nama-nama tarian yang saya tidak mengenali atau tidak mempunyai banyak ilmu berkenaannya. *


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tarian Inang

Tarian Limbai

Tarian Asli